Koulutukset

Ilmoittaudu mukaan

Tervetuloa kehittämään osaamistasi koulutuksiimme

Koulutuksiimme osallistuneista pääosa on ollut fysioterapeutteja sekä toimintaterapeutteja. Osa koulutuksista soveltuu myös valmistumassa oleville opiskelijoille. Koulutuksemme ovat räätälöity käytännönläheisiksi ja niissä kohtaavat viimeisin tieto sekä käden taidot.

Olemme integroimassa kipukoulutuksistamme vähintään 40 tunnin kokonaisuuksia. Tämä mahdollistaa koulutusten hyödyntämisen myös erilaisissa kilpailutuksissa. Voit osallistua yksittäisiin koulutuksiin omien tarpeittesi mukaan, mutta halutessasi myös kerätä kolmen vuoden ajanjaksoissa 40 tunnin kokonaisuuksia.

Koulutuskokonaisuutemme koostuu tällä hetkellä

• DTP – Hermoperäisen kivun tunnistaminen ja kipupotilaan kliininen tutkimus 8t
  • DTP – Kipu ja mieli 16t
  • DTP – CRPS – tunnistaminen ja hoitomenetelmät 8t
  • DTP – Stimulaatiohoidot kivun hoidossa 8t
  • DTP – Pääasiana pää. Miten tutkit ja hoidat päänsärky- ja huimauspotilaat 8t
  • DTP – Kasvokipu – erilaisten kasvokipujen tunnistaminen ja tärkeimmät hoidot 8 t

Jos olet jo käynyt joitain näistä järjestämistämme koulutuksista viimeisen kahden vuoden aikana, ne tullaan hyväksymään tämän koulutuskokonaisuuden suorituksiksi ja voit täydentää kivunhoidon opintojasi siten että aihepiiriin kuuluva 40 tuntia täyttyy. Jatkossa osallistumisia tarkastellaan kolmen vuoden ajanjaksoissa.

Koulutukset ovat omia kokonaisuuksiaan eli voit osallistujia yksittäisiin koulutuspäiviin ilman sitoutumista koko 40 tunnin kokonaisuuteen jos DTP -koulutuskokonaisuus ei vastaa tämän hetkisiä koulutustarpeitasi. Kivunhoidon koulutuksia on tulossa jatkossa lisää ja ne tullaan hyväksymään tähän DTP -koulutuskokonaisuuteen.

Koulutuksemme järjestetään Oulussa, Tuiran toimipisteessämme, osoitteessa Valtatie 47 tai Keskustan toimipisteessä Linnankatu 8.

Jokainen koulutus on koulutustarjonnassamme 1-2 kertaa vuodessa.

Seuraavat DTP-koulutukset

Pääkouluttajana Detect & Treat Pain -koulutuksissamme toimii anestesiaerikoislääkäri Ari-Matti Huotari; kivunhoidon erityispätevyys, EMDR -terapeutti, hypnoterapeutti ja kognitiivisen psykoterapian lyhytterapiapätevyys. Kasvokipuosuudessa toisena kouluttajana toimii fysioterapeutti Kaarina Karjalainen; Voice Massage -terapeutti ja Pääasiana Pää -osuudessa fysioterapeutti Jukka Klemettinen.

Seuraavat Akupunktiokoulutukset

Olemme järjestämässä vuosittaista fysioterapeuttien akupunktiokurssia Ouluun, yhteistyössä Tuiran Fysion ja Novamedic Oy:n kanssa.

Lisäksi järjestämme omana kokonaisuutena akupunktiokoulutusta toimintaterapeuteille.

Kouluttajana toimii kipulääkäri ja -kouluttaja Ari-Matti Huotari.

Kurssin sisällön, kohderyhmän sekä kouluttajan osalta asiaa on selvitelty Valvirasta 2009 ja heidän asiantuntijalääkärinsä mukaan tämä tules- ja kipuoireisiin painottuva akupunktiokoulutus antaa riittävät valmiudet ja tiedot akupunktion käyttöön fysioterapeutin työssä ja antaa siten luvan akupunktion käyttöön. Koulutus on hyväksytty myös sairaanhoitajatutkinnon suosittaneille.

Tarkemmat sisällöt koulutuksista alla linkeissä:

Seuraava 50 tunnin akupunktiokoulutus käynnistyy keväällä 2019 toimintaterapeuteille ja fysioterapeuteille.

Fysioterapeuttien akupunktiokurssit.

• Akupunktiokoulutus I-moduuli, 26.-27.1.2019
  • Akupunktiokoulutus II-moduuli, 16.-17.2.2019
  • Akupunktiokoulutus III-moduuli, 27.-28.4.2019

Toimintaterapeuttien akupunktiokurssi

• Akupunktiokoulutus I-moduuli, 2.-3.2.2019
  • Akupunktiokoulutus II-moduuli, 6.-7.4.2019
  • Akupunktiokoulutus III-moduuli, 25.-26.5.2019

Ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset kursseille pyydetään tekemään suoraan kouluttajalle sähköpostiosoitteeseen: dtpkoulutus(at)gmail.com.

Lisätietoja

Ari-Matti Huotari, anestesiaerikoislääkäri
dtpkoulutus(at)gmail.com

Kaarina Karjalainen, fysioterapeutti & Voice-massage terapeutti