Tutustu palveluumme

Fysioterapia

Fysioterapia on osa kuntoutusta, jonka avulla pyritään edistämään ihmisen liikkumis- ja toimintakykyä. Kuntoutukseen kuuluvat sekä ennaltaehkäisy, että erilaiset terapiamuodot. Fysioterapeutit suunnittelevat, toteuttavat ja ohjaavat erilaisia terapeuttisia harjoitteita, hierovat sekä antavat fysikaalisia hoitoja.

Lantionpohjan fysioterapia

Lantionpohjan fysioterapialla hoidetaan sekä ennaltaehkäistään lantionpohjan lihaksiston toimintahäiriöitä Lantionpohjan toimintahäiriöiden fysioterapia sisältää aktiivisia lihasharjoituksia, venyttelyjä, sähköstimulaatiohoitoja sekä rentoutumisharjoituksia erityisesti kiputiloissa.

OMT-fysioterapia

OMT (Ortopedinen Manuaalinen Terapia) on fysioterapian erikoisala, jossa hoidetaan henkilön tuki -ja liikuntaelimistöä. Hoidoissa keskitytään henkilön fyysisen toimintakyvyn arviointiin, hermo-, lihas- ja nivelrakenteiden tutkimiseen ja terapiaan sekä toimintahäiriöiden ennaltaehkäisyyn.

Osteopatia

Osteopatia on tehokas ja turvallinen käsin suoritettava hoitomuoto, joka sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille. Osteopaatin hoitotekniikoihin kuuluvat lihasten ja lihaskalvojen käsittelyt, nivelten mobilisaatiot ja manipulaatiot sekä kraniaalinen eli pään alueen käsittely ja viskeraalinen eli sisäelinten käsittely.

Hieronta

Hieronnan tarkoituksena on edistää paikallista verenkiertoa ja aineenvaihdunta. Hieronta lievittää kipua ja sillä on positiivisia vaikutuksia stressiin. Hieronta rauhoittaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikkin. Hieronnassa kannattaa käydä myös ennalta ehkäisevästi.

Lääkinnällinen akupunktio

Akupunktio on alkuperältään vanha kiinalainen hoitomuoto, joka jaetaan perinteiseen kiinalaiseen akupunktioon ja länsimaalaiseen akupunktioon. Lähestymistapamme akupunktioon on länsimaalainen, jossa painotetaan kivun lievittymistä, aineenvaihdunnan parantumista ja rentoutumista.

LPG-hoidot

Alipaineella toimiva LPG-hoitolaite kiihdyttää verenkiertoa, lymfakiertoa ja motorisoidut rullat hoitopäässä mahdollistavat erilaisen syvyysvaikutuksen hoidettavaan kudokseen. Fysioterapiassa LPG-hoito mm. parantaa akuutteja ja kroonisia jännetulehduksia, vähentää tulehdusreaktioita ja nivelten jäykkyyttä.

Shockwave-hoidot

Shockwave-hoito vaikuttaa tehokkaasti kipualueen aineenvaihduntaan sekä parantaa kudoksen hapensaantia ja täten edistää paranemista. Ilmanpaineen avulla tuotetaan mekaanisia iskuja anturan avulla vahingoittuneeseen kudokseen. Iskujen määrä vaihtelee 1000-5000 riippuen vaivasta.

Footbalance-tukipohjalliset

Footbalance Medical -pisteessä fysioterapeutti suorittaa alaraaja-analyysin, jolla testataan jalkaterän, nilkan, polven ja lonkan liikeradat. Tehdyn analyysin perusteella fysioterapeutti saa tarpeelliset tiedot alaraajojen ongelmista ja voi näin muotoilla asiakkaalle yksilölliset tukipohjalliset.

Seuraavat vapaat hoitoajat