Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus - Tuiran Fysio

Kelan vaativa lääkinnällinen kuntoutus

Olemme Kelan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja fysio- ja allasterapiassa.

Fysioterapiaa toteutetaan Tuiran Fysion molemmissa toimipisteissä ja tarvittaessa kuntoutujan kotona tai muussa arkiympäristössä. Allasterapia toteutetaan Oulussa Raatissa ja Raksilassa, Haukiputaalla Vesi jatulissa ja Kempeleessä Zimmarissa. Tuiran Fysion henkilökunnasta löydät lasten, nuorten- ja aikuisten neurologisiin sairauksiin erikoistuneita fysioterapeutteja. Kuntoutujan parhaaksi teemme yhteistyötä fysioterapeuttiemme kesken, jotta tulet saamaan parhaan mahdollisen hoidon. Tuiran Fysiosta löytyy sekä nais- että mies fysioterapeutteja.

Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin.

Sinulla voi olla oikeus vaativaan lääkinnälliseen kuntoutukseen, jos

• olet alle 65-vuotias
  • sinulla on vamman tai sairauden vuoksi huomattavia vaikeuksia selviytyä arjen toimissa ja osallistua niihin
  • kuntoutuksen tarve kestää vähintään vuoden
  • kuntoutus ei liity välittömästi sairaanhoitoon
  • kuntoutuksen tavoitteet eivät ole hoidollisia, vaan tukevat suoriutumista ja osallistumista.

Vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta varten tarvitset kuntoutussuunnitelman, jonka kirjoittaa sinua hoitava lääkäri julkisessa terveydenhuollossa. Keskustele lääkärin kanssa omista kuntoutukseesi liittyvistä toiveistasi ja tavoitteistasi sekä siitä, miten ne sisällytettäisiin arkipäivän toimintaasi. Kun olet saanut kuntoutussuunnitelman, sinun tulee vielä täyttää Kelan KU 104 lomake. Lomakkeeseen valittuasi Tuiran Fysion palveluntuottajksi jäämme odottamaan Kelan päätöstä. Kuntoutus voidaan aloittaa päätöksen tultua. Tervetuloa kuntoutukseen Oulun parhaaseen kuntoutuspaikkaan.