Hieronta

Tarjoamme asiakkaillemme sekä klassista hierontaa että urheiluhierontaa

Hieronnalla tarkoitetaan lihaksiin kohdistettavaa manuaalista eli käsin suoritettavaa käsittelyä ja sillä on monia positiivisia vaikutuksia. Hieronta muun muassa parantaa lihasten elastisuutta ja suorituskykyä, rentouttaa, poistaa kipua, vilkastuttaa verenkiertoa ja nestekiertoa sekä edistää palautumista kuormittavasta rasituksesta.  Hieronta rauhoittaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikkin. Tapauskohtaisesti hieronnassa käytetään mobilisoivia hoitomenetelmiä, joiden tarkoituksena on lisätä nivelen liikelaajuutta ja vähentää kehon jäykkyyden tunnetta. Mobilisoivaa hierontaa voidaan käyttää sekä raajojen että selkärangan nivelissä.

Hieronta sopii erinomaisesti nykyajan kiireiseen elämänrytmiin rentouttamaan ja palauttamaan elimistöä päivittäisistä rasituksista. Hieronnassa kannattaa käydä myös ennalta ehkäisevästi, jolloin lihaksisto pysyy toimintakykyisenä ennen kiputiloja.

Urheiluhieronta perustuu klassiseen hierontaan ja se sopii niin työssäkäyville, ikääntyneille kuin urheilijoillekin. Urheiluhieronta myös lisää lihasten ja jänteiden joustavuutta. Urheiluhieronta toimii myös erinomaisena lisänä osana urheilijan tai kuntoilijan lihashuoltoa.

Hierontaa ei suositella, jos on tulehdus, kuume, flunssa, ruhjevamma, avohaava, lihasrevähdys, laskimotukos, hemofilia eli verenvuototauti tai syöpä. Epävarmoissa tapauksissa kannattaa kysyä hoitavalta lääkäriltä onko hieronta sovelias hoitomuoto juuri sinulle. Hierojalle tulee kertoa senhetkisestä terveydentilasta. Hieronta ei ole kelakorvattavaa hoitoa.

Seuraavat vapaat hoitoajat hierontaan