FootBalance tukipohjalliset - Oikea asento alkaa jaloistasi - Tuiran Fysio

Footbalance-tukipohjalliset

FootBalance -tukipohjalliset – Oikea kehon asento alkaa jaloistasi

Käytössämme on Footbalance -tukipohjallisten Medical -mallisto, joka on suunniteltu muotoiltavaksi fysioterapeuttisen analysoinnin mukaan. Tehdyn analyysin perusteella fysioterapeutti saa tarpeelliset tiedot alaraajojen ongelmista sekä tukipohjallisten tarpeen arviointiin että asiakkaalle yksilöllisten tukipohjallisten muotoiluun. Tämän toteuttamiseen et tarvitse lääkärin lähetettä, mutta jos tulet alaraajatutkimukseen lääkärin lähetteellä, kuuluvat tutkimukset ja hoito Kelan korvauksen piiriin.

Tarvitsenko minä tukipohjallisia?

Monille meistä ovat jalka- ja selkäkipu liiankin tuttuja. Liikkuessa tai paikallaan seisoessa sekä toisinaan myös levon jälkeen jaloissa tuntuvat jalkapohjan ja kantapään kipu tai kipu lonkassa ja alaselän alueella ovat usein merkki jalkojen virheasennosta. Tähän tulevat avuksi FootBalance-tukipohjalliset.

Yksiöllisten tukipohjallisisten tarpeen arviointia suosittelemme erityisesti, jos sinulla on:

• Kävellessä tai levosta liikkeelle lähtiessä tuntuva kantapään kipu (Plantaarifaskiitti tai ärtynyt jalan sidekudosrakenne, jota usein myös luupiikiksi kutsutaan.)
  • Jalan etuosassa tuntuva jalkaterän kipu. Esimerkiksi terävä kipu päkiän alueella, kun kävelet tai juokset. Kipu voi ärsyyntyä myös levossa tunnettavaksi.
  • Tunnet, tai huomaat, että seisoma-asennossa kehonpainosi kohdistuu reippaasti kantapäiden ulkoreunoille ja holvikaaresi ovat erityisen korkeat.
  • Sinulla on toistuvia määrittelemättömiä polven, lonkan, tai nilkan alueen kipuja.

Lisäksi tukipohjalliset tutkitusti toimivat osana esimerkiksi Diabeteksen tai Reuman kuntoutusta.

Jopa yli 75 prosenttia väestöstä kärsii erilaisista jalan virheasennoista, jotka vaikuttavat koko kehoon.

Footbalance jalka-analyysi kertoo millaiset ovat juuri sinulle parhaat pohjalliset

FootBalance jalka-analyysin avulla tunnistetaan jalkojesi yksilölliset ominaisuudet ja tutkitaan tukipohjallisten tarve. Usein vasen ja oikea jalka eroavat toisistaan, joten FootBalance -analyysi tehdäänkin erikseen kummallekin jalalle.

Mikäli tukipohjallisten tarvetta on, analyysin tuloksena saatavien tietojen pohjalta tehtävällä Footbalance -tukipohjallisten yksilöllisellä muotoilulla korjataan jalkojen virheasennot. Tukipohjallisten muodot ohjaavat jalkasi neutraaliin asentoon, mikä parantaa koko kehon linjausta ja alkaa pian helpottaa myös ongelmasta ajan myötä kasaantuneita vaivoja.

Tuiran Fysion FootBalance Medical -pisteessä jalan ongelmiin erikoistunut fysioterapeutti tekee sinulle alaraaja-analyysin, jossa testataan ja tunnistetaan jalkaterien, nilkkojen, polvien ja lonkan liikeradat. Samalla tarkastetaan nivelsiteiden tuki- ja lihasvoima, sekä alaraajojen ja selän yhteistoiminta.

Tarvitsenko tukipohjallisten käyttöön erilliset kengät?

FootBalance tukipohjalliset ovat monikäyttöiset ja voit käyttää niitä arjessasi useissa eri jalkineissa, kuten kävelykengissä, juoksukengissä, luistimissa, hiihto- ja laskettelumonoissa. Pohjalliset muotoillaan ja saat ne heti käyttöön. Epämukava tunne, kuten toistuva kipu jaloissa on erinomainen syy varata hoitoaika Tuiran Fysion FootBalance jalka-analyysiin.

FootBalancen Medical -pohjalliset voit saada vain fysioterapeuteilta

Tuiran Fysion FootBalance Medical -pisteessä jalan ongelmiin erikoistunut fysioterapeutti tekee sinulle alaraaja-analyysin, jossa testataan ja tunnistetaan jalkaterien, nilkkojen, polvien ja lonkan liikeradat. Tehdyn analyysin perusteella fysioterapeutti saa tarpeelliset tiedot alaraajojen ongelmista sekä tukipohjallisten tarpeen arviointiin että asiakkaalle yksilöllisten tukipohjallisten muotoiluun.

Suosittelemme totuttamaan jalat uusiin pohjallisiin pikkuhiljaa noin yhden viikon ajan ja sen jälkeen voit käyttää niitä mahdollisimman paljon joka päivä. FootBalance myöntää kaikille pohjallisille 30 päivän tyytyväisyystakuun.

FootBalance – Ota askel kevyempään

Varaa aika FootBalance Medical–analyysiin ja pohjallisten tekoon. Saat avuksesi Tuiran Fysion alaraajojen ongelmiin erikoistuneet fysioterapeuttimme.

Perttu Lammela

Perttu Lammela

Fysioterapeutti

Tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat, lääkinnällinen akupunktio, alaraajafysioterapia, McKenzie menetelmä, Footbalance-tukipohjalliset, Shockwave -hoidot, LPG-hoidot

Olen kouluttautunut tuki-ja liikuntaelimistön tutkimiseen sekä hoitamiseen monipuolisesti vuosien varrella. Selkärangan sekä alaraajojen toimintahäiriöiden ja kiputilojen hoito ovat erikoistumisalaani. Työnkuvaani kuuluu myös Kelan ja eri vakuutusyhtiöiden kuntoutujan kuntoutus. LPG ja shockwave paineaalto hoidot sekä footbalance tukipohjallisten valmistus kuuluvat myös työnkuvaani.

040 536 3998 perttu.lammela(at)tuiranfysio.fi

Mikko Hirvimäki

OMT-fysioterapeutti

Mikko Hirvimäki

OMT-fysioterapeutti

Tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat, OMT-fysioterapeutti,  faskiamanipulaatio, alaraajafysioterapia, purentaongelmat, McKenzie menetelmä

Työskentelen pääasiassa tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsivien asiakkaiden kanssa. Olen kouluttautunut monipuolisesti tuki- ja liikuntaelinongelmien tutkimiseen ja hoitoon.

Tavoitteenani on hoitaa asiakkaita asiakaslähtöisesti ja yksilöllisesti, niin että asiakkaan omat tavoitteet ja tarpeet otetaan mahdollisimman hyvin huomioon. Fysioterapiassa pyrin löytämään oireiden taustalla olevat syyt ja vaikuttamaan niihin sen sijaan, että hoidettaisiin vain oireita. Fysioterapiassa pyrin soveltamaan käytännön osaamistani yhdistettynä viimeisimpään käytettävissä olevaan tutkimustietoon.

08 340 862 mikko.hirvimaki(at)tuiranfysio.fi Näytä vapaat hoitoajat
Laura Myllymäki

Laura Myllymäki

Fysioterapeutti

Tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat, lääkinnällinen akupunktio, LPG-hoidot, Footbalance-pohjalliset

Oma kilpaurheiluharrastus ja kiinnostus liikuntaan ja kehon hyvinvointiin on innostanut laajentamaan tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiaosaamistani. Osaamisalueitani ovat tuki- ja liikuntaelimistön toiminta ja toimintarajoitteet sekä näiden vammojen ennaltaehkäisy, kuntoutus ja kipujen hoito. Työssäni hoidan kehon kiputiloja ja toimintarajoitteita yksilöllisesti suunnitellulla progressiivisella harjoittelulla sekä erilaisilla fysikaalisilla hoitomenetelmillä.

0400 446 402 laura.myllymaki(at)tuiranfysio.fi Näytä vapaat hoitoajat

Reeta Marjamaa

Reeta Marjamaa

Fysioterapeutti

Neurologinen fysioterapia, ikääntyneiden fysioterapia, LPG -hoidot, purentaongelmat, Footbalance tukipohjalliset

Työssäni fysioterapeuttina nautin erilaisten ihmisten kohtaamisesta ja olen kiinnostunut auttamaan kuntoutujia heidän omista lähtökohdistaan, heidän voimavaransa huomioon ottaen.

Lisäkoulutuksen kautta olen erikoistunut geriatriseen fysioterapiaan. Työskentelen ikääntyneiden kanssa niin vastaanotolla kuin heidän koti-/asuinympäristössään. Toinen merkittävä asiakasryhmäni on neurologiset asiakkaat. Teen myös LPG -hoitoja ja purentaongelmien terapiaa.

Fysioterapeuttina olen ihminen ihmiselle, kulkien kuntoutujan tukena hänen polkuaan eteenpäin. Yhdessä pohtien rakennamme terapian sisällön kuntoutujan tarpeet, toiveet, toimintakyky ja elämäntilanne huomioiden.

040 905 1911 reeta.marjamaa(at)tuiranfysio.fi Näytä vapaat hoitoajat

Mikko Väänänen

Mikko Väänänen

Fysioterapeutti

Neurologinen fysioterapia, tuki- ja liikuntaelinfysioterapia, Shockwave-hoidot, Footbalance tukipohjalliset

Urheilullinen elämäntapa on aina ollut osa minua. Oma lajitaustani on jääkiekosta ja koen, että vahva kokemus urheilun saralla tukee työtäni fysioterapeuttina. Liikkumiseen liittyvät kiputilat ja ongelmat, niiden tutkiminen sekä yksilöllinen kuntoutus ovat avainasemassa työssäni.

Fysioterapeuttina pyrin ihmisen auttamiseen kokonaisvaltaisesti, en vain oireisiin keskittyen. Yhteistyössä asiakkaan kanssa pyrimme löytämään parhaan tavan tukea kuntoutumista ja toimintakyvyn ylläpitämistä.

Asiakaskuntani koostuu tällä hetkellä tuki-ja liikuntaelin sekä neurologisista asiakkaista. Kehitän itseäni säännöllisesti kouluttautuen sekä alan kirjallisuuteen syventyen fysioterapian eri osa-alueilla.

044 716 7234 mikko.vaananen(at)tuiranfysio.fi Näytä vapaat hoitoajat

Seuraavat vapaat Footbalance-hoitoajat

Asiantuntijoidemme blogikirjoituksista voit lukea yleisimmistä vaivoista ja niiden hoitomenetelmistä.

Ajankohtaisista tiedotteistamme ja kampanjoistamme voit lukea Tuiran Fysion ajankohtaista-sivulta.